Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?
Hi, guest ! welcome to BREAK NEWS ONLINE. | About Us | Contact | Register | Sign In

Ni bukti senarai nama pengundi hantu di Perak | Cenangau

Written By 092505589 on Wednesday, July 6, 2011 | 3:43 AM

[postlink]http://breaknewsonline.blogspot.com/2011/07/ni-bukti-senarai-nama-pengundi-hantu-di.html[/postlink]

Ni bukti senarai nama pengundi hantu di Perak

Harakahdaily melaporkan:
SHAH ALAM: Dewan Pemuda PAS Negeri (DPPN) Selangor mendakwa mengesan 10,000 pengundi hantu di negeri itu bagi membantu kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke-13.

Timbalan Ketua Pemudanya, Mohd Sany Hamzah berkata semakan daftar pemilih yang dilakukan mendapati individu terlibat tidak mengetahui kad pengenalan mereka di daftar di kawasan lain untuk tujuan pengundian.

“Melalui semakan oleh para petugas kami mendapati 10,000 nama pengundi yang didaftar secara tidak sah dan mengundi secara dua kali dalam pilihan raya umum akan datang.. - Hrkh.
Tu cerita di Selangor.

Kalau di Selangor ada sampai 10,000 takkan di negeri-negeri lain takdak. Takkan Umno takmau kalah di Selangor ja. Di Kedah takkan takdak? Di Perak pun takkan takdak?

Hasil siasatan aku, di Perak pun sah ada jugak. Berapa ramai aku tak pasti. Yang tu nak kena tanya Dewan Pemuda PAS Perak. Kalau Pemuda PAS Selangor boleh kesan takkan Pemuda PAS Perak tak boleh kesan.

Kat bawah ni aku senaraikan nama-nama 'pengundi hantu' di negeri Perak yang aku jumpa.

Bil No. KP (L) No. KP (B) Nama Pemilih Lokaliti
1 1358075 490925086219 KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH 056/05/14/004

1358075 490825086289 KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH 069/39/01/006
2 4172570 490112086027 OSMAN BIN ARSHAD 076/56/10/011

4172570 490117085939 OSMAN BIN ARSHAD 076/56/10/011
3 4245676 520321085770 KASMAH BINTI JA'AFAR 075/53/19/001

4245676 520331085926 KASMAH BINTI JA'AFAR 076/55/18/001
4 4749245 550118086126 PARMAISVAERY A/P SUPPIAH 065/28/06/005

4749245 550108086026 PARMAISVAERY A/P SUPPIAH 070/41/02/010
5 5422619 570503087027 MOKHTARUDDIN BIN AHMAD SURI 063/23/08/009

5422619 570503036561 MOKHTAR BIN AHMAD SURI 070/42/01/006
6 5426119 570523035419 CHE MUSA BIN YUSOF 059/14/04/004

5426119 570523295069 CHE MUSA BIN YUSOF 059/14/04/005
7 5753340 590403086148 M.KRISHNAVANEY A/P MANIAM 063/24/06/005

5753340 590403105732 M.KRISHNAVANEY A/P MANIAM 069/38/13/009
8 6208909 610414086245 ZAINAL ABIDIN BIN AIDI 072/46/11/012

6208909 610415086245 ZAINAL ABIDIN BIN AIDI 072/46/11/012
9 6397062 620108086713 MOHD RASHID BIN ISMAIL 059/13/01/008

6397062 620108086991 MOHD RASHID BIN ISMAIL 060/16/10/003
10 6840801 591023025794 PAPATHY A/P CHANDRAN 066/31/01/009

6840801 591023025014 PAPATHY A/P CHANDRAN 074/52/05/012
11 7170288 631114086326 ONG SIEW LAI 060/16/02/021

7170288 631114105216 ONG SIEW LAI 060/16/09/007
12 7328381 640626105150 TAN SUAN ENG 076/55/07/002

7328381 640626086164 TAN SUAN ENG 076/56/09/015
13 7356424 630320086728 SELVI A/P SANMUGAM 062/21/16/002

7356424 530320085030 SELVI A/P SANMUGAM 068/37/14/002
14 7491175 641230065089 ALIAS B HARUN 066/33/01/028

7491175 641230086373 ALIAS BIN HARUN 074/51/08/007
15 7746922 460406085778 PANJACHARAM A/P KULLU 065/28/05/012

7746922 460406085030 PANJACHARAM A/P KULLU 076/56/04/002
16 7949967 520224105119 RENGARAJAN A/L MUNUSAMY 063/24/06/001

7949967 520224086085 RENGARAJAN A/L MUNUSAMY 063/24/09/016
17 8117792 530617086448 KHOR SIEW YING 057/09/05/004

8117792 530617045064 KHOR SIEW YING 057/09/14/001
18 A0175632 650706055658 MAZLINA BINTI MOHD SOM 061/19/10/001

A0175632 650706105598 MAZLINA BT MOHD SOM 061/19/10/001
19 A0387772 660102025561 BAHARIN B APTU 077/58/03/001

A0387772 660102089135 BAHARIN BIN APTU 077/58/03/001
20 A0419976 660427055160 ROSNI BT NAPIAH 058/11/05/005

A0419976 660427086928 ROSNI BINTI NAPIAH 074/51/08/002
21 A0662442 651108086491 MOHAMED NAYAN BIN DIN 063/23/03/011

A0662442 651108106165 MOHAMED NAYAN BIN DIN 063/24/01/002
22 A0804415 670528715040 SAPIAH BINTI ABDUL SANI 058/12/02/002

A0804415 670528665012 SAPIAH BINTI ABDUL SANI 058/12/02/003
23 A0841298 671121085133 KHAIRUL ANWAR BIN HASHIM 073/49/18/001

A0841298 671121086339 KHAIRUL ANWAR BIN HASSIM 073/49/18/016
24 A2125850 720605086739 CHIK MUN CHOONG 071/43/02/028

A2125850 720605085912 CHIK MUN CHOONG 071/44/11/008
25 A2449261 690604106481 PANDAK RAINI A/L NGAH 073/48/03/001

A2449261 690604106107 PANDAK RAINI A/L NGAH 073/48/04/016
26 A2928284 741127086383 MOHD NIZAR BIN HAWARIZI 076/55/16/002

A2928284 741127086373 MOHD NIZAR BIN HAWARIZI 076/55/19/016
27 A3090579 750512085400 HARLINA BINTI ABD SAMAD 074/52/01/002

A3090579 750526085989 HARLINA BINTI ABD SAMAD 074/52/01/002

Hasil semakan aku dengan JPN, No KP 490925086219 tak ujud di JPN manakala No KP 490825086289 sah milik KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH.

Apa pun, masa PRU13 nanti Kamarun ni boleh mengundi di 2 tempat. Sebelah pagi mungkin di Dun Selama dalam Parlimen Larut dan sebelah petang pulak di Dun Bota dalam Parlimen Parit.

Dia tak perlu ada 2 kad pengenalan dengan no yang berbeza, cuma perlu guna kad pengenalan yang sama dengan mana-mana no KP. Kalau setakat berbeza 3 no memang ada tertulis dalam Buku Panduan Ketua Tempat Mengundi kalau tak silap ingatan aku, penama tu layak mengundi.

Kalau dah kena celup jari dengan dakwat kekal di Selama, takkan dia berani lagi nak mengundi di Bota. Nak cari kena pelangkung dengan anak buah Cikgu Zainal kat sana? Pasai tu la SPR tak jadi nak guna dakwat kekal masa PRU12 dulu kot.

Lagi satu, yang aku herannya, macamana DPP Selangor boleh suruh SPR bersihkan Daftar Pemilih. Nak suruh bersihkan apanya lagi pasai sebelum-sebelum ni dah selalu sangat SPR bagitau kita yang SPR sentiasa buat pembersihan. Nak harap apa lagi dengan pembersihan cara SPR yang tetap jugak kotor macam tu.

Kalau sentiasa buat pembersihan pun masih ada jugak yang ada dua nama macam ni, maknanya tak guna mintak lagi SPR buat pembersihan. Sebenarnya bukan Daftar pemilih saja yang patut dibersihkan tapi dengan SPR tu sendiri yang patutnya lebih dulu dibersihkan dan MENDAPAT KEPERCAYAAN AWAM macam yang digariskan dalam Perlembagaan.

Cara yang paling mudah nak pastikan Daftar pemilih tu benar-benar BERSIH 2.0 cuma dengan batalkan daftar pemilih sedia ada dan ujudkan daftar pemilih baru dengan menggunakan data yang ada pada JPN. Atau dengan kata lain, buat pendaftaran secara automatik.

Kalau lepas tu pun kotor jugak, SPR dengan senang hati boleh lepas tangan. Masa tu kita ramai-ramai pakat tibai JPN pulak la dengan diketuai oleh Pengerusi SPR sendiri.
[Imej curi dari MalaysianTimes]

Berkaitan


source: http://cenangau.blogspot.com/2011/07/ni-bukti-senarai-nama-pengundi-hantu.html#ixzz1RLAAvhJ5

Cenangau

Ni bukti senarai nama pengundi hantu di Perak

Harakahdaily melaporkan:
SHAH ALAM: Dewan Pemuda PAS Negeri (DPPN) Selangor mendakwa mengesan 10,000 pengundi hantu di negeri itu bagi membantu kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke-13.

Timbalan Ketua Pemudanya, Mohd Sany Hamzah berkata semakan daftar pemilih yang dilakukan mendapati individu terlibat tidak mengetahui kad pengenalan mereka di daftar di kawasan lain untuk tujuan pengundian.

“Melalui semakan oleh para petugas kami mendapati 10,000 nama pengundi yang didaftar secara tidak sah dan mengundi secara dua kali dalam pilihan raya umum akan datang.. - Hrkh.
Tu cerita di Selangor.

Kalau di Selangor ada sampai 10,000 takkan di negeri-negeri lain takdak. Takkan Umno takmau kalah di Selangor ja. Di Kedah takkan takdak? Di Perak pun takkan takdak?

Hasil siasatan aku, di Perak pun sah ada jugak. Berapa ramai aku tak pasti. Yang tu nak kena tanya Dewan Pemuda PAS Perak. Kalau Pemuda PAS Selangor boleh kesan takkan Pemuda PAS Perak tak boleh kesan.

Kat bawah ni aku senaraikan nama-nama 'pengundi hantu' di negeri Perak yang aku jumpa.

Bil No. KP (L) No. KP (B) Nama Pemilih Lokaliti
1 1358075 490925086219 KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH 056/05/14/004

1358075 490825086289 KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH 069/39/01/006
2 4172570 490112086027 OSMAN BIN ARSHAD 076/56/10/011

4172570 490117085939 OSMAN BIN ARSHAD 076/56/10/011
3 4245676 520321085770 KASMAH BINTI JA'AFAR 075/53/19/001

4245676 520331085926 KASMAH BINTI JA'AFAR 076/55/18/001
4 4749245 550118086126 PARMAISVAERY A/P SUPPIAH 065/28/06/005

4749245 550108086026 PARMAISVAERY A/P SUPPIAH 070/41/02/010
5 5422619 570503087027 MOKHTARUDDIN BIN AHMAD SURI 063/23/08/009

5422619 570503036561 MOKHTAR BIN AHMAD SURI 070/42/01/006
6 5426119 570523035419 CHE MUSA BIN YUSOF 059/14/04/004

5426119 570523295069 CHE MUSA BIN YUSOF 059/14/04/005
7 5753340 590403086148 M.KRISHNAVANEY A/P MANIAM 063/24/06/005

5753340 590403105732 M.KRISHNAVANEY A/P MANIAM 069/38/13/009
8 6208909 610414086245 ZAINAL ABIDIN BIN AIDI 072/46/11/012

6208909 610415086245 ZAINAL ABIDIN BIN AIDI 072/46/11/012
9 6397062 620108086713 MOHD RASHID BIN ISMAIL 059/13/01/008

6397062 620108086991 MOHD RASHID BIN ISMAIL 060/16/10/003
10 6840801 591023025794 PAPATHY A/P CHANDRAN 066/31/01/009

6840801 591023025014 PAPATHY A/P CHANDRAN 074/52/05/012
11 7170288 631114086326 ONG SIEW LAI 060/16/02/021

7170288 631114105216 ONG SIEW LAI 060/16/09/007
12 7328381 640626105150 TAN SUAN ENG 076/55/07/002

7328381 640626086164 TAN SUAN ENG 076/56/09/015
13 7356424 630320086728 SELVI A/P SANMUGAM 062/21/16/002

7356424 530320085030 SELVI A/P SANMUGAM 068/37/14/002
14 7491175 641230065089 ALIAS B HARUN 066/33/01/028

7491175 641230086373 ALIAS BIN HARUN 074/51/08/007
15 7746922 460406085778 PANJACHARAM A/P KULLU 065/28/05/012

7746922 460406085030 PANJACHARAM A/P KULLU 076/56/04/002
16 7949967 520224105119 RENGARAJAN A/L MUNUSAMY 063/24/06/001

7949967 520224086085 RENGARAJAN A/L MUNUSAMY 063/24/09/016
17 8117792 530617086448 KHOR SIEW YING 057/09/05/004

8117792 530617045064 KHOR SIEW YING 057/09/14/001
18 A0175632 650706055658 MAZLINA BINTI MOHD SOM 061/19/10/001

A0175632 650706105598 MAZLINA BT MOHD SOM 061/19/10/001
19 A0387772 660102025561 BAHARIN B APTU 077/58/03/001

A0387772 660102089135 BAHARIN BIN APTU 077/58/03/001
20 A0419976 660427055160 ROSNI BT NAPIAH 058/11/05/005

A0419976 660427086928 ROSNI BINTI NAPIAH 074/51/08/002
21 A0662442 651108086491 MOHAMED NAYAN BIN DIN 063/23/03/011

A0662442 651108106165 MOHAMED NAYAN BIN DIN 063/24/01/002
22 A0804415 670528715040 SAPIAH BINTI ABDUL SANI 058/12/02/002

A0804415 670528665012 SAPIAH BINTI ABDUL SANI 058/12/02/003
23 A0841298 671121085133 KHAIRUL ANWAR BIN HASHIM 073/49/18/001

A0841298 671121086339 KHAIRUL ANWAR BIN HASSIM 073/49/18/016
24 A2125850 720605086739 CHIK MUN CHOONG 071/43/02/028

A2125850 720605085912 CHIK MUN CHOONG 071/44/11/008
25 A2449261 690604106481 PANDAK RAINI A/L NGAH 073/48/03/001

A2449261 690604106107 PANDAK RAINI A/L NGAH 073/48/04/016
26 A2928284 741127086383 MOHD NIZAR BIN HAWARIZI 076/55/16/002

A2928284 741127086373 MOHD NIZAR BIN HAWARIZI 076/55/19/016
27 A3090579 750512085400 HARLINA BINTI ABD SAMAD 074/52/01/002

A3090579 750526085989 HARLINA BINTI ABD SAMAD 074/52/01/002

Hasil semakan aku dengan JPN, No KP 490925086219 tak ujud di JPN manakala No KP 490825086289 sah milik KAMARUN ZAMAN BIN AHMAD SHAH.

Apa pun, masa PRU13 nanti Kamarun ni boleh mengundi di 2 tempat. Sebelah pagi mungkin di Dun Selama dalam Parlimen Larut dan sebelah petang pulak di Dun Bota dalam Parlimen Parit.

Dia tak perlu ada 2 kad pengenalan dengan no yang berbeza, cuma perlu guna kad pengenalan yang sama dengan mana-mana no KP. Kalau setakat berbeza 3 no memang ada tertulis dalam Buku Panduan Ketua Tempat Mengundi kalau tak silap ingatan aku, penama tu layak mengundi.

Kalau dah kena celup jari dengan dakwat kekal di Selama, takkan dia berani lagi nak mengundi di Bota. Nak cari kena pelangkung dengan anak buah Cikgu Zainal kat sana? Pasai tu la SPR tak jadi nak guna dakwat kekal masa PRU12 dulu kot.

Lagi satu, yang aku herannya, macamana DPP Selangor boleh suruh SPR bersihkan Daftar Pemilih. Nak suruh bersihkan apanya lagi pasai sebelum-sebelum ni dah selalu sangat SPR bagitau kita yang SPR sentiasa buat pembersihan. Nak harap apa lagi dengan pembersihan cara SPR yang tetap jugak kotor macam tu.

Kalau sentiasa buat pembersihan pun masih ada jugak yang ada dua nama macam ni, maknanya tak guna mintak lagi SPR buat pembersihan. Sebenarnya bukan Daftar pemilih saja yang patut dibersihkan tapi dengan SPR tu sendiri yang patutnya lebih dulu dibersihkan dan MENDAPAT KEPERCAYAAN AWAM macam yang digariskan dalam Perlembagaan.

Cara yang paling mudah nak pastikan Daftar pemilih tu benar-benar BERSIH 2.0 cuma dengan batalkan daftar pemilih sedia ada dan ujudkan daftar pemilih baru dengan menggunakan data yang ada pada JPN. Atau dengan kata lain, buat pendaftaran secara automatik.

Kalau lepas tu pun kotor jugak, SPR dengan senang hati boleh lepas tangan. Masa tu kita ramai-ramai pakat tibai JPN pulak la dengan diketuai oleh Pengerusi SPR sendiri.
[Imej curi dari MalaysianTimes]

Berkaitan


source: http://cenangau.blogspot.com/2011/07/ni-bukti-senarai-nama-pengundi-hantu.html#ixzz1RLAAvhJ5

Cenangau

No comments:

Post a Comment